Isbar

Idag hade jag, Ladina, Sunita och Nina lunch tillsammans i Quincy market. Det är ett ställe i Boston med mat ifrån alla olika delar av världen. Jag hade en kebabrulle, gott! Efter det gick jag, Sunita och Nina till en is bar. Var så himla coolt , allting var gjort av is. Där inne var det -5 grader, så kroppen fick en chock när man kom ut till 32 plusgrader. Man fick coola jackor och vantar att låna, dock hade vi bara sandaler på oss så det var kallt för tårna!
 
Idag fick jag även min flygbiljett tillbaka till Sverige, kommer flyga den 9:e september och landa i Sverige den 10:e. Känns konstigt att min tid här borta är nästan slut! När jag berättade för min värd pappa att jag fått min flygbiljett så sa han att det var skönt att jag nästan har två månader kvar med dem. Min värd mamma sa att det var bra att de visste men att hon inte ville prata med om det för hon tycker det är sorligt att jag ska lämna dem snart. Det är sorligt att tänka att jag snart ska lämna denna underbara familj. Kommer sakna dem så himla mycket, älskar de alla så mycket. De är min andra familj och jag kommer aldrig att glömma dem. 
 
På kvällen så var det pizza party hos Elin, hon är den nya au pairen för Ana. Känns så konstigt, jag sk gå till Anas hus men Elin är där. Antar att det bara är en vanesak, Elin är också ifrån Sverige så det är kul. På festen var det 5(!) svenskar ( vilket är enormt mycket!), 2 tyskar, 1 ifrån Brazilien, 2 danskar, 2 ifrån Scweiz. Det var trevligt att möta alla. Men på vägen hem så snubblade jag och skrapade upp mitt knä, stortå och hand. Klumpiga jag :(, men allt är bra med mig.
Sunita och Nina
Jag och Sunita
Sjöjungfru
Glaset var till och med gjord av is.
 
Anna
2014-07-23 @ 12:11:08

Oj, hoppas du inte slog dig allt för mycket. Är så kul att följa dig här på bloggen <3 du känns mycket närmare då. Förstår att det känns konstigt att tiden där nere snart är över, men vi är alla rätt glada att du snart kommer hem, vi saknar ju dig <3
Kram

Svar: Det är okey, lite skrapsår! Vad du är gullig Anna! Jag är också glad att träffa alla igen, saknar er alla <3
Kran
Nicole Jonsson

Anonym
2014-07-24 @ 17:59:27

Vi får väl bestämma att vi går på isbaren i Stockholm när du kommer hem.... Du vet den som ligger vid centralen ungefär... Men bäst att vi sätter på dig hjälm och knäskydd om du skall dit :) P

Svar: Ja det kan vi göra! Jag visste inte ens att vi hade en i Stockholm. Hahha... :)
Nicole Jonsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nicoleaupair.blogg.se

En blogg om mitt au pair år i Boston, USA.

RSS 2.0