Jennie kommer!

Min syster Jennie kommer den 7:e augusti och hälsar på mig i en vecka. Kommer bli så himla kul, plus att det kommer vara mycket varmare än när hon var här i december. Det finns även massa mer saker att göra under sommaren här i Boston. Kommer bli så himla nice, längtar så. Jennie åker hem igen den 14:e och sen den 15:e åker jag till västkusten! Extra bra för mig då Jennie kan ta hem lite saker till mig :) 
 
Igår så bokade jag även mina flygbiljetter till Hawaii. Är så galet att min resa är så snart!! Är så himla taggad, dock är hem resan ifrån Hawaii till Boston superlång. Kommer flyga Hawaii-LA, sen LA - Minneapolis och sen Minneapolis hem till Boston. Men det kommer det lätt vara värt. Har även köpt en resekudde, en sådan man har runt nacken och sen kan luta huvudet på. Sen ska jag gå till biblioteket och låna massa böcker inför min resa!
 
Har precis kommit hem ifrån min middag. Åt tillsammans med Sunita, Ladina och Elin, hon är den nya au pairen för Ana och hon är också ifrån Sverige. Vi pratade lite svenska idag och hon sa "wow vilken stockholmsdialekt du har " Haha, jag har aldrig tänkt på att jag har en dialekt när jag pratar svenska! Hon var ifrån Karlskrona och hon bodde utan för själva staden. Jag tyckte att hon hade en dialekt också! Elin är jättetrevlig, men allting är så nytt för henne. Kommer ihåg själv när allting var nytt och man skulle försöka lära sig allt. 
 
I morgon ska jag, Ladina och Sunita ha en picknic i Boston Common. Så först ska vi till mataffären för att handla de sakerna vi ska äta, vädret ska vara 29° och strålande sol. Äntligen helg i morgon, denna vecka har varit lång och ganska seg även fast jag har gjort massa saker. 
Jennie och jag på Harvard. 
Spanska trappan i Rom.
På tunnelbanan i Paris. 
 
karina
2014-07-28 @ 13:43:33

vad kul att Jennie kommer till dig. hoppas ni får det jätte kul. ha det bra farmor




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nicoleaupair.blogg.se

En blogg om mitt au pair år i Boston, USA.

RSS 2.0