1 år

Ett år och 14 dagar senare, jag sitter på flygplatsen för att ta flyget tillbaka till Sverige. Nu är mitt år i USA slut och jag känner mig lite nere över det hela. Har fått uppleva så otroligt mycket här och jag är väldigt tacksam över allt. Jag har fått resa och se så mycket. Jag har växt så mycket som person, bara att sätta sig på flygplanet från Sverige, ensam, och åka till ett annat land, flytta in hos en främmande familj. Att tvinga sig själv ut och träffa nya människor, tvinga låter hemskt men det varrätt läskigt ändå, bestämmde en träff över sms och sen bara mötas upp på ett café. Har aldrig rest så mycket som jag gjort här har fått se så många nya ställen. Jag har varit i 10 stater under mitt år Massachusetts, New York, Maine, New Hampshire, New Jersey, Arizona, Texas California, Nevada och Hawaii. Har varit helt underbart att få möjlighet att få resa så mycket och se massa olika delar av USA. Har haft ett underbart år med massa minnen jag alltid kommer ha med mig!
 
Kommer sakna grabbana så himla mycket, det känns som att de är mina småsyskon och de betyder så himla mycket för mig! De har växt sjukt mycket under detta år och blivit så stora. Kommer sakna alla våra kittleattacker, skrattanfall, sjungande och danser i bilen, gul bil och allt annat!  Kommer kännas så konstigt att inte vara med i deras vardag, men jag kommer hålla kontaktem med dem och familjen. 
 
Har träffat så många nya vänner här borta. Vänner ifrån Mexico, Tyskland, Schweiz, Australien, Danmark och Brasilien. Vänner som jag aldrig skulle ha träffat om jag inte åkte, de har lärt mig om deras kultur och länder. Jag har även lärt dem om vår kultur och vårt land. De vet blandanat om vår kungafamilj vilket de tycker är väldigt häftigt eftersom de inte har det i sina länder.  Kommer sakna alla våra froyo kvällar, middagar eller bara en tur till Boston. Förhoppningsvis så får jag möjlighet att träffa dem alla snart igen!
 
Det ska bli skönt att komma hem och träffa alla igen, men det kommer även bli jobbigt att lämna allting här. Jag älskar Boston, min underbara världfamilj, Matthew, Ben och allt annat. 
 
Har varit ett av de bästa åren i mitt liv och jag kommer aldrig att glömma det! Nu mot nya äventur och vi får se vad framtiden har att ge.
 
 
 
 
 
 
 
 
Karina
2014-09-10 @ 10:08:38

hej gumman vilket underbart år du har haft. Rest mycket och träffat nya vänner, bäst av allt att du hamnade hos en så bra familj. Förstår att det måste kännas konstigt att inte får träffa pojkarna. Men nu är du hemma och vi tycker att det är skönt. Vi ses i morgon kram farmor

Evelina
2014-11-21 @ 19:52:29

Hej!

Jag kikkade in på din blogg för jag såg att du var au pair i Boston.. åker till NY training school i januari för att vara au pair i Boston ! :D

Jag måste erkänna att jag suttit över en timme och kollat igenom dina bilder, läst dina inlägg och blivit så inspirerad!! Du verkar ha haft det så underbart och kul på alla sätt!!

Jag är nyfiken på en grej, tänkte jag fråga någon som verkligen HAR BOTT DÄR. Så frågar dig. :) Har nämligen hört att man går ut med pass i Boston och att de är strikta med att kolla osv? Finns det ställen för oss som är yngre (hehe) än 21? Hur gjorde du? :)

Verkar som ditt år har varit toppen och DU har verkligen gett mig glädje och inspiration att åka nu.

:)

Svar: Hej Evelina!
Vad glad jag blev över din fina kommentar :)
Åhh vad underbart, du kommer få en grym upplevelse med minnen för livet! Saknar Boston, mina två små pojkar och min värdfamilj varje dag! :)Jag har verkligen haft det underbart och haft ett grymt år. Har gjort massa saker jag aldrig tidigare gjort, sett massa ställen och fått vänner ifrån massa olika länder som jag än idag pratar med regelbundet.

Ja det är pass man måste ha för att gå ut. Du har rätt, de är väldigt strikta i Boston,pga av att det är en sån stor studentstad. Det är lättare att gå ut i New York och andra städer. Jag gick ut en gång i Boston och då kollade de inte legg i dörren så vi kom in och sen någon över 21 fick köpa drinkarna :) Så man känner sig som ett barn :P Men jag hade även en tid att passa då jag skulle va hemma för min värdfamilj så det var därför. Men det finns massor att göra så det vara ingen fara för mig. ( Var som sagt 20 när jag var i USA) Men har blivit en hel del utgångar sen jag kom hem :D . Det finns en 18+ clubb i Boston, tror den heter Raise eller något. Jag var aldrig där, men mina kompisar var där och de sa att det var en okej klubb med sådär musik. I Washington D.C har de många 18+ klubbar så det var roligt att bara kunna få gå ut när jag var där :)

Bara höra av dig om du undrar något mer :) Är bara glad att få dela med mig av mitt underbara år! Och ledsen för segt svar, är inte inne på bloggen längre eftersom jag är tillbaka i Sverige nu.
Kram! :)
Nicole Jonsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nicoleaupair.blogg.se

En blogg om mitt au pair år i Boston, USA.

RSS 2.0